Новый тролейбус? Сегодня новые троллейбусы вышли на улицы города... Один уже сломался...Ресурс видимо выработал..) Сфотографировал сегодня - Перекресток Первомайская-Гагарина.
Цитата:Депутати міськради зґвалтували антикорупційне законодавство України
Кременчуцьким скандалам позаздрить уся Україна
Гучний скандал з конфіскацією комп’ютерів, бухгалтерських документів та врученням підозр у скоєнні злочину й рішення сесії міської ради, яким спаплюжено все антикорупційне законодавство та законодавство про закупівлі. Це - фінальне розв’язання владою міста довгої «опери» про купівлю у КТУ 13 нових тролейбусів. До цього часу самі тролейбуси вже пройшли три експертизи, дві з яких стосувалися запитання: наскільки вони нові. Тож відповідь з першої – тролейбуси нові, але вісім з них не зовсім нові, а всього лише 2008 року випуску. Відповідь другої експертизи все з одного і того ж інституту – один тролейбус, який місто купило за величезні кошти, – новий. (Насправді нових – три штуки.)От тільки двигуни не ті й інші недоліки теж є. Перед цим вже правоохоронці конфіскували в КТУ і не лише у ньому всю бухгалтерську документацію по тролейбусній справі. Також уже казначейство зупинило рух коштів у комунальному підприємстві, а працівники КТУ залишилися без заробітної плати. Нині ж свою кому у справі витрат бюджетних коштів ставлять на своїй сесії депутати міської ради. Про те, що при цьому порушується закон, обранці кременчужан не згадують. В принципі це правильно – одразу всіх за мільйонні витрати бюджетних грошей не посадять.
За що проголосували?
Депутати Кременчуцької міської ради і міський голова Олег Бабаєв визначилися з подальшими діями у відносинах між КП «Кременчуцьке тролейбусне управління» та ТОВ «КрАЗ Лізинг». Тож директору комунального підприємства Олександру Вертюху, у якого не так давно правоохоронці відібрали всі угоди з цього приводу, слід прийняти на баланс підприємства 13 тролейбусів з виявленими недоліками щодо їхньої якості та комплектності. Далі вже самі депутати будуть «…вимагати від ТОВ «КрАЗ Лізинг» пропорційного зменшення ціни на 13 тролейбусів у зв’язку з виявленими недоліками щодо їх якості та некомплектності». Цікаво, що про недоліки у самому депутатському рішенні згадується тричі поспіль і названі вони значними. Настільки значними, що вже депутати міської ради висловилися на сесії, аби слово «значні» прибрати, а слово «недоліки» залишити. З самої теми – приймати, що «купили» за скаженою ціною, чи повернути, як таке, що вже було у використанні з 2008 року, на самій сесії обговорювали. При цьому згадували некомплектні КрАЗи та все інше. Твердження мера міста Олега Бабаєва з цього приводу таке – у Кременчуці не вистачає тролейбусів. Їх парк застарілий. Нарікання ж були на вісім отриманих від ЛАЗа тролейбусів, але решта – 5 штук, у тім числі і великі спарки, нові. Взагалі з цими тролейбусами були проблеми - вони не їхали. Але після того, як з ними попрацювала бригада наладчиків зі Львова, їздити вони можуть. За словами міського голови, справді є проблеми з комплектацією – на отриманих тролейбусах не надто економні двигуни постійного струму і немає автономного ходу, ще у них відсутні кондиціонери, але міська влада примусила завод-виробник встановити у тролейбусах електронне табло. «Є різниця між тим, що замовляли, і тим, що отримали. Я неодноразово погрожував розірвати результати тендера», - зазначає Олег Бабаєв. Але, за його словами, тендер на перерахунок мільйонів гривень не розірвали, бо в такому випадку довелося б вибивати кошти в розмірі 4 мільйонів гривень, які встигли перерахувати у вигляді попередньо оплати. Недоліки в цих тролейбусах ще будуть, тож доведеться відкрити у тролейбусному управлінні філіал Львівського заводу. Тож мерія вимагатиме зменшення розміру контракту на 2 мільйони гривень, і надалі після всього до ЛАЗа будуть ставитися більш обережно. Останнє від міського голови – нова експертиза підтвердила, що всі тролейбуси нові. Про те, що попередня експертиза підтвердила, що вісім з 13 тролейбусів десь їздили з 2008 року, міський голова не згадував.
Купувати чи не купувати, або Хто виступає в ролі ходячої чуми?
Це головна тема дискусій. Але не для всіх депутатів, а лише для двох – тих, які дозволяють собі мати власну точку зору. Пояснення з цього приводу від директора заводу «Ампер» і представника «Свободи» Віктора Бугайчука - умову тендера порушено і у влади немає іншого виходу, ніж розривати угоду. Інакше - кримінальна відповідальність. А нині депутати міської ради рятують від в’язниці директора Кременчуцького тролейбусного управління Олександра Вертюха, який сам мав першим говорити про порушення. До того ж місту продали тролейбуси з двигунами постійного струму, що є старим технічним рішенням. А ще більшість тролейбусів – 2008 року випуску і до цього вони немало поїздили Львовом, Києвом та Санкт-Петербургом. Твердження опозиціонера, яке залишиться не почутим, – місто переплачує величезні кошти і ці тролейбуси нам обійдуться у 5 мільйонів гривень кожен, при тому, що купувати їх можна за 1,5-1,8 мільйона гривень. Ми не приймаємо рішення про взяття на баланс насосів КП «Кременчукводоканал» чи пилососів. Це вози, а не тролейбуси, а міський голова Олег Бабаєв хоче підставити депутатів, хоча за ці порушення відповідати саме йому», - говорить Віктор Бугайчук. Його колега і представник міської організації КПУ Володимир Шапран підтримує цю точку зору. Попри всі розмови про ціни, місто не збиралося купувати тролейбуси, які були у використанні, за ціною нових. «Тролейбусам справді по декілька років», - представник фракції Партії регіонів у міській раді Микола Черниш пояснює, чому Кременчук має дорого купувати «рогатий секонд хенд». «Мені довелося працювати з братами Чуркіними, які нині є власниками заводу «ЛАЗ». Не дай Бог – ходяча чума. Головне – обманути і кинути»,- зазначив депутат міської ради, який підтримує купівлю тролейбусів у тих, хто «кидає». Тож наскільки кинули в цій справі міський бюджет, представник ПР не каже. Однак говорить, що вважає, що тролейбуси слід брати місту на баланс, бо маршрутні таксі у нас малі і в них пахне пальним. Звідси і рішення, а відомо, що у справах виділення коштів чи дерибану землі наші депутати найкращі. Міська рада, а всіх депутатів у в’язницю за це не посадять, бере незрозумілі тролейбуси на баланс. «Ми б теж могли купувати тролейбуси дешевше, лише за півтора мільйона гривень кожен. Але в такому випадку все це розтягли б на роки», - таке загальне резюме депутатів міськради, які підтримують рішення мера міста Олега Бабаєва.
То скільки ж місто заплатить?
На це запитання у «Програми плюс» є відповідь. І вона така: для того, аби купити тролейбуси, міськвиконком випустив облігації на 25 мільйонів гривень під 14 відсотків за рік. Відсотки - це ще 10,5 мільйонів гривень. Саме за ці кошти нам і продали електротранспорт. У лізинговій угоді, до речі, про це написано – вартість тролейбусів 35 мільйонів гривень. Але в цій же угоді також написано, у скільки місту обійдеться лізинг, який доведеться виплачувати ще три роки поспіль. Це – щомісячний платіж у 80 тисяч гривень, або мільйон гривень за рік. Звідси і загальна сума витрат, у які місту обійдуться нові-не нові тролейбуси – приблизно 40 мільйонів гривень. Приблизно, бо міська влада не показує угоду про їхню лізингову купівлю. Не покаже вона їх і далі, бо ці документи конфіскували правоохоронці. І тепер щодо повернення грошей. Щороку, починаючи з 2013-го, за отримані тролейбуси - за відсотки по акціях та лізингове обслуговування фінансове управління мерії віддаватиме по 4 мільйони гривень. Але головний платіж міський бюджет чекає 2015-го. Саме тоді настане час «Ч», за яким міський бюджет має повернути тіло кредиту – 25 мільйонів гривень. І як ці кошти повернути в один рік та чи можливо цей платіж розтягти на майбутнє – поки що не знає ніхто. А от про що всі знають – так це про порушення закону. Загалом про нього говорили з самого початку в обласній прокуратурі, коли з’ясувалося, що ми купуємо зовсім не те, що просимо. А далі – вже мова про порушення Закону України «Про державні закупівлі» й решту інших. «Ви що, не хочете, щоб у Кременчуці люди їздили на нових тролейбусах?» - така відповідь міського голови Олега Бабаєва на запитання «Програми плюс» по тролейбусній справі. Саме ж запитання було таким: чи не вважає міський голова, що цим рішенням сесія міської ради через порушення зґвалтувала все Антикорупційне законодавство України? І на завершення - скільки ж усе коштує. Твердження депутата міської ради Віктора Бугайчука: у Львові 30 тролейбусів, що були у використанні, купили за 10 мільйонів гривень. У нас – усе навпаки. Ми купуємо теж не зовсім нові 13 тролейбусів, але витрачаємо на їх придбання не десять мільйонів й не двадцять, а набагато більше. До того ж, до завершення трирічного терміну лізингу тролейбуси будуть у власності ТОВ «КрАЗ Лізинг». Тож що ми візьмемо на баланс – і для чого це депутатське рішення - хто знає.
гражданин