Цитата:22 августа 1941 года вошло в историю как «день рождения» знаменитых «наркомовских ста граммов». В этот день Председатель Государственного комитета обороны (ГКО) Советского Союза Иосиф Сталин подписал Постановление №562 о ежедневной выдаче бойцам полстакана «горючего».
Текст документа гласил: «Начиная с 1 сентября 1941 года, тем, кто находится на передовой линии действующей армии, будет выдаваться 100 граммов водки (крепостью 40 градусов) в день».
Снабжением армии водкой лично руководил член Политбюро ЦК ВКП(б), нарком пищевой промышленности СССР Анастас Микоян, много сделавший для того, чтобы советский солдат не испытывал на фронте нужды в самом необходимом. За распределением напитка обязаны были следить лично командующие фронтами.
Впоследствии (с мая 1942-го по ноябрь 1943 года) порядок снабжения красноармейцев «горючим» неоднократно менялся. Круг бойцов, имеющих право накатить, служивших в разных родах войск и на различных боевых позициях то сужался, то расширялся; а нормы выдачи заветного «пития»: то несколько увеличивались, то уменьшались.
С 25 ноября по 31 декабря 1942 года, в пору победы под Сталинградом, Закавказский фронт выпил – 1,2 миллиона литров водки, Западный фронт – около 1 млн., Карельский фронт 364 тысячи, а Сталинградский фронт – 407 тысяч литров.
23 ноября 1943 года, через 3 месяца после Курской битвы и форсирования Днепра, ознаменовавших завершение перелома, Сталин окончательно утвердил «наркомовские» нормы: 100 г для бойцов на передовой и 50 г для остальных. И так было до самой Великой-Победы. Накатим же и так победим!
Даже если вы тысячу раз признаете нас виновными, вечный суд истории оправдает нас и со смехом выбросит вердикт вашего суда.
На початку грудня 1934-35 року в Харківському оперному театрі відбувся З’їзд народних співців Радянської України. Основним завданням З’їзду було питання активного залучення народних співців до соціалістичного будівництва, відходу від виконавських традицій і визначення нових ідеологічних приорітетів. Ухваливши відповідні резолюції, незрячих співців під приводом поїздки на З’їзд народних співців народів Союзу Радянських Соціалістичних Республік, що мав відбутися у Москві, повантажили до ешелону і підвезли до околиць ст. Козача Лопань.
Пізно увечері кобзарів і лірників вивели з вагонів до лісосмуги, де були заздалегідь вириті траншеї. Вишикувавши незрячих кобзарів і їхніх малолітніх поводарів в одну шеренгу загін особливого відділу НКВС УСРР розпочав розстріл… Коли все було закінчено, тіла розстріляних закидали вапном і присипали землею. Музичні інструменти спалили поряд…
У грудні 1933 р. на пленумі Всеукраїнського комітету спілки працівників мистецтв комуністична верхівка назвала українські народні музичні інструменти кобзу і бандуру "класово-ворожими". З цього пленуму розпочалося "узаконене" викорінення не просто музичних інструментів, а передусім самого явища кобзарства. Якщо бути точнішими, то заклик оголосити кобзу та бандуру "класово ворожими" прозвучав з вуст сумнозвісного Андрія Хвилі, причетного до репресій десятків видатних діячів культури України. До речі, саме він був автором першої переробки українського правопису в напрямі до зближення української мови з російською. Андрій Хвиля тоді сказав, що ці музичні інструменти, орієнтують "музичний фронт" на "часи гетьманів" та "козацької романтики". Саме це, вочевидь, і було найшкідливішим.
Така постанова з’явилася на світ білий далеко не тому, що комуністи хотіли все робити законно. Ще з перших своїх днів на Великій Україні влада "робітників і селян" влаштовувала справжні лови на сліпих і немічних кобзарів. Їх розстрілювали на місці, без слідства та суду. 1918 року було замордовано лірника Йосипа. 1919 року в Катеринодарі загинули від рук більшовиків кобзарі Іван Литвиненко, Андрій Слідюк, Федір Діброва. 1920 – Антін Митяй, Свирид Сотниченко, Петро Скидан. Сотні народних співців загинули від червонокозацьких шабель та червоноармійських куль. Але їх було надто багато та й народ ними опікувався, тож таким примітивним способом – звичайним відстрілом радянська влада з лірниками раду дати не могла. ЦК ВКП(б) змінює тактику – одна за одною з’являються аж чотири постанови: "Про заборону жебрацтва", "Про обов’язкову реєстрацію музичних інструментів у відділах міліції та НКВС", "Про затвердження репертуару в установах НКО" (народного комісаріату освіти), "Положення про індивідуальну та колективну музико-виконавчу діяльність". Після цих постанов кобзарів не розстрілювали на місці, як раніше, – їх ув’язнювали без їжі і води, а їхні інструменти як "класово ворожі" – знищували.
Водночас до боротьби проти кобзарів долучилася вірна радянська преса, заряснівши заголовками: "Проти кобзи – радіо Дніпрельстану!", "Пильніше контролюйте кобзарів!", "Кобза – музична соха!", "Кудесниця-гармошка стає і певною мірою вже стала справжнім засобом виховання мас!". Друкують лише "викривальні" матеріали про кобзарів. Наприклад, таке: "Сумнівні бандуристи… під виглядом народної творчості протягають старий націоналістичний мотлох" чи "…треба вжити якнайрішучіших заходів щодо викорінення кобзарського націоналізму". А тим часом музичні фабрики влада зобов’язала навіть не сотнями, а мільйонами виготовляти "кудєсніци-гармошки", "кудєсніки-баяни" і "кудєсніци-балалайки". До цькування кобзарів підключають і українських радянських письменників – Юрій Смолич писав: "Кобза заховує в собі повну небезпеку, бо надто міцно зв’язана з націоналістичними елементами української культури, з романтикою козацькою й Січі Запорозької. Це минуле кобзарі намагалися неодмінно воскресити. На кобзу тисне середньовічний хлам жупана й шароварів".
Така культурна політика більшовиків не була нічим новим для України. Це було продовження імперської антиукраїнської політики, основним структурним елементом якої було табуювання – заборона і знищення всього того, чого на думку імперії не було і бути не могло. Радянська імперія лише вдосконалила способи боротьби з різними "класово ворожими елементами". І 1933 року водночас з фізичним винищенням українців голодомором, совіти окремо взялися до винищення носіїв народної пам’яті, які співали про визвольні змагання українців, про шляхетних національних героїв, про їхні благородні вчинки. Своїми думами і піснями кобзарі берегли національну свідомість, увесь час нагадували українцям, хто вони, чиїх батьків діти. Вони також берегли національну поетичну та музичну самобутність, вишукану творчу спадщину багатьох поколінь.
Австралійський бандурист Віктор Мішалов, дослідник українського кобзарства, доклав багато зусиль до вивчення українського кобзарства і, зокрема, до вивчення знищення цього самобутнього явища. В одній зі своїх праць він пише: "В 30-х роках почалося якесь гоніння на кобзарів та лірників, їх нікуди не пускали, ніде не давали їм виступати. Про це є безліч свідчень, крім того, ці факти добре описав Гнат Хоткевич."
Але вінцем переслідування і цькування кобзарів став "покритий мороком таємничності і моторошної легендарності" так званий кобзарський з’їзд, що, за багатьма свідченнями, відбувся взимку 1934–1935 р. у Харкові. І в радянській пресі, і в архівах колишнього НКВС-КДБ марно шукати про цей з’їзд бодай побіжної згадки. Адже сліди своїх злочинів енкаведисти-кадебісти замітати вміли. Є свідчення, що 1941-го харківській архів було спалено, а пізніше – 1960 року, за таємним наказом тогочасного голови КДБ СРСР Шелепіна, було знищено все, що могло б скомпрометувати органи. І все ж правда про цей з'їзд доходить до нас з уст сучасників чи випадкових свідків, бо такі злочини не можуть безслідно канути в безодню забуття. Відомо, що для реєстрації кобзарів було створено етнографічну комісію Академії наук УРСР. З'їзд кобзарів і лірників пов'язали з Республіканською олімпіадою міста й села (грудень 1934-го). Органам ДПУ і міліції на місцях було наказано забезпечити явку народних співців до тодішньої столиці України – Харкова.
Відомий композитор Дмитро Шостакович у книзі "Заповіт: спогади Шостаковича" згадує: "У середині 30-х років було проголошено Перший Всеукраїнський конгрес лірників та бандуристів, і всі народні співці змушені були разом зібратися і дискутувати своє майбутнє… Вони приїхали з усієї України, із маленьких забутих сіл. Було кілька сот їх присутніми – живий музей, жива історія України, всі її пісні, її музика, її поезія. І ось… майже всі ці жалібні співці були вбиті". Одні пишуть, що на цей з'їзд енкаведисти зігнали понад 200 кобзарів, інші називають ще приголомшливішу цифру – 1234. Знаємо також, що тільки на Київщині на початку ХХ століття було близько 240 кобзарів і лірників – до початку Другої світової війни в Україні не залишилося нікого.
До цькування кобзарів підключають і українських письменників. Так, Юрій Смолич писав: «Кобза заховує в собі повну небезпеку, бо надто міцно зв’язана з націоналістичними елементами української культури, з романтикою козацькою й Січі Запорозької. Це минуле кобзарі намагалися неодмінно воскресити. На кобзу тисне середньовічний хлам жупана й шароварів». Микола Хвильовий закликав покласти край «закобзаренню України», «вибивати колом закобзарену психіку народу». Та всіх перевершив, либонь, Микола Бажан своєю поемою «Сліпці», в якій називає кобзарів «скигліями», «смердючими недоносками», а основу їхнього репертуару – наш тисячолітній героїчний епос – «сторотими проклятими піснями». Нехай Миколі Бажанові Бог буде суддею, але я як кобзар і як українець не можу простити йому ось таких рядків:
Помреш, як собака, як вигнаний зайда. Догравай, юродивий, спотворену гру! Вірую – не кобзою, Вірую – не лірою, Вірую полум’ям серця і гніва…
Втім, не всі діячі української культури пішли на повідку в енкаведе. Павло Тичина не соромився позувати перед об’єктивом фотоапарата з «патріархально-націоналістичною» кобзою, а Максим Рильський у ті прокляті роки грудьми став на захист українського кобзарства. Тичині замилування «старосвітською» кобзою-бандурою органи якось уже пробачили, а ось Максиму Тадейовичу — ні, ще впродовж десятиліть виношували плани не лише духовного, а й фізичного його знищення. І не тільки Максима Рильського. Органи роблять нестерпним життя художників і фольклористів, дослідників кобзарського мистецтва Миколи Домонтовича, Порфирія Мартиновича, Климента Квітки, Опанаса Сластіона, письменника і кобзаря Гната Хоткевича, знімають з посади директора Дніпропетровського історичного музею, «кобзарського батька» Дмитра Яворницького…
Однак «вибити колом закобзарену психіку» українського народу більшовикам ніяк не вдавалося. Тоді вдалися до суто єзуїтських методів приборкання вільнолюбивого українського кобзарства. Частину кобзарів, які не «заплямували» своєї селянсько-пролетарської біографії участю в національно-визвольній боротьбі, почали заганяти до «колгоспів» — капел, ансамблів, квартетів, тріо, де, як каже кобзар і священик із США Сергій Кіндзерявий-Пастухів, «народний бард перетворився на політичного підбрехача комуністичної партії, а капели, куди силоміць заганяли співців, стали базою їхнього перевиховання». Інших кобзарів комісаріати освіти й органи НКВС примушували творити «пісні» та «думи», які звеличували б радянську дійсність… Та більшість «братії» не воліла брати до свого репертуару штучні «думи», вона, як і тисячу років тому, мандруючи від села до села, від міста до міста, співала прадавні «невольничі плачі», вперто воскрешала народну історичну пам’ять.
Тоді комусь зі «сталінських соколів» прийшла на гадку ідея: зібрати кобзарів та лірників буцімто на з’їзд і всіх … розстріляти, а кобзи й ліри понищити. З’їзд планували провести ще 1925 року, потім перенесли на 1 грудня 1927 року. Але й тоді він не відбувся. Мабуть, ще не всіх кобзарів зареєструвала так звана етнографічна комісія, створена для цього Академією наук УРСР. 1939 року в Лондоні вийшла книжка спогадів російського білоемігранта Шостаковича. «У середині 1934-35х років, — пише він, — Перший всеукраїнський конгрес лірників та бандуристів було проголошено, і всі народні співці змушені були разом збиратися і дискутувати про своє майбутнє. «Життя стало кращим, стало веселішим», — говорив Сталін. Ці сліпці йому повірили. Вони приїхали на конгрес з усієї України, із маленьких забутих сіл. Було кількасот їх присутніми на конгресі. Це був живий музей, жива історія України, всі її пісні, її музика, її поезія. І ось майже всіх їх застрелили, майже всі ці жалібні співці були вбиті».
Нещодавно в Україні побачила світ книжка американського вченого Роберта Конквеста «Жнива скорботи», в якій, зокрема, йдеться і про знищених українських «Гомерів»: «Популярна в народі національна культура протягом віків підтримувалася в українському селі бардами, оспіваними Шевченком кобзарями, які, мандруючи від села до села, заробляли на життя виконанням старовинних народних пісень і переказом народних балад. Вони постійно нагадували селянам про їхнє вільне і героїчне минуле. Це «небажане явище» тепер було придушене. Кобзарів скликали на з’їзд і, зібравши їх там усіх разом, заарештували. За наявними відомостями, багатьох з них розстріляли — в цьому була своя логіка, бо від них було мало користі в таборах примусової праці».
Є. КЕДРОВСЬКА, пенсіонерка, у 1930-ті роки працювала бібліотекаркою: «У 1934-1935 роках по Харкову пройшли чутки, що відбувся кобзарський зліт, кобзарів вивезли з Харкова і кинули до яру, де вони й загинули… Кобзарям нібито сказали, що їх везуть до Москви ще на один зліт і що нібито трапилося це в дорозі».
В. ВОВК, пенсіонерка, в минулому — вчителька: «Кобзарів я любила з дитинства. Їх можна було частенько бачити в Харкові. А в середині 30-х зовсім не стало. Ходили чутки про якийсь кобзарський з’їзд, куди нібито звезли кобзарів з усієї України, а потім повбивали».
А. ПАРФИНЕНКО, харківський кобзар: «За сталінським наказом забирали всіх. Були облави на базарах. Забирали багато інвалідів, були й кобзарі там. Була одна сім’я: Прокіп Маловичко, жінка Мотря і троє дітей, всі дуже гарно співали. Жили вони в селищі Амур під Дніпропетровськом. Вночі їх забрали, навіть не сказали, що їм брати — чи харчі, чи якийсь одяг, — повантажили в ешелон, де багато вже було кобзарів з інших міст України. Очевидячки, цей ешелон ішов з самого Києва. Доїхали вони до Харкова, там приєднали до них ще багато кобзарів. За деякими підрахунками, було їх триста тридцять сім. Доїхали кобзарі і всі ті, котрих забрали у Дніпропетровську, до Москви, їх направили в Сибір.
Відомий кобзарезнавець зі Львова Богдан Жеплинський склав реєстр кобзарів і лірників, знищених більшовиками в 30-х рр., і тих, що пропали безвісти. Цей мартиролог неповний, усього 72 особи.
Запам’ятаймо ж імена народних співців-мучеників:
КОБЗАРІ
БОРЕЦЬ Іван Олексійович. З Борисполя на Київщині (1890 р. н.). Учасник Першої народної капели кобзарів. У 1925-1926 роках грав у Харківській капелі, відтак перейшов до Полтавської. ГАЩЕНКО Павло Михайлович. Із села Костянтинівки Богодухівського району Харківської області. Брав участь у роботі XII Археологічного з’їзду у Харкові (1902 р.). ГЛУШАК Никифор Іванович. З Чорнобиля на Київщині (1890 р. н.). Виготовляв бандури. ГУБЕНКО Михайло. З Миргорода (1891 р. н.). З 1927 року кобзарював, виступав в ансамблях кобзарів. ДЕЙНЕКА Карпо. З Конотопа (1897 р. н.). Виготовляв бандури. ДОРОШЕНКО Федір Васильович. Фундатор Першої капели кобзарів у Києві. ДРЕВЧЕНКО (ДРЕВКІН, ДРИГАВКА) Петро Семенович. З села Семенівки на Полтавщині (1871 р. н.). ДУМЕНКО (ДУМЧЕНКО, ДУМА) Лука. З села Киселівки (нині Менського району) на Чернігівщині. СОЛОГУБ Віктор. Із села Юрківці Талалаївського району Чернігівської області. З 1920 року виступав зі своїми трьома синами-бандуристами — Володимиром, Миколою та Михайлом. ХРИСТЕНКО Макар. Жив на хуторі Костів (нині Валківського району) Дніпропетровської області (1870 р. н.). ЦЕБРЕНКО Григорій. Один з організаторів Першої української художньої капели кобзарів. 1917 року брав участь у кобзарському концерті в Києві. ЩЕРБИНА Данило. Із Долинського Кіровоградської області (1891 р. н.). Під час Першої світової війни як військовополонений був у Німеччині, виступав у Берліні. ЯЩЕНКО Оврам Семенович. З села Харківці Переяслав-Хмельницького району Київської області. У 1918 р. створював Першу українську художню капелу кобзарів. ГУРА (ГУРІН) Петро Іванович. З села Красної Луки Гадяцького району Полтавської області. У 1930-х роках жив у Юзівці (нині Донецьк). Пропав безвісти. ДЕМЧЕНКО Микола. З села Дементіївки Харківського району Харківської області (1873 р. н.). КОЛОДУБ. З села Великої Кошелівки Ніжинського району Чернігівської області (1893 р. н.). КУЖКОВЕНКО. До революції 1917 р. був засланий до Сибіру, де втратив зір. У 1920-х роках кобзарював на Україні. Пропав безвісти. ЛАВРИШ (ЛАВРИК) Петро. З села Хомутець Миргородського району Полтавської області (1873 р. н.). МАТВІЙ (приблизно 1865 р. н.). Із села Черевки Миргородського району Полтавської області. МИРОН ЯКОВИЧ. З села Олександрівки (за Новим Мерчиком) на Харківщині. ПАРАСОЧКА (ПЕТРІВСЬКИЙ) Василь. Народився у Петрівці Костянтиноградського повіту Полтавської губернії. ПАСІЧНИЧЕНКО. Миргородський кобзар. ПОБІГАЙЛО Олексій. Учень Михайла Кравченка. ПОВАР Панас Митрофанович. Із села Верхолісся. СІРОШТАН Іван. З села Хомутець Миргородського району Полтавської області (1863 р. н.). СИМОНЕНКО Василь. З с. Корюківки на Чернігівщині. СОЛОМАХ Никифор. З Миронівки на Харківщині (1893 р. н.). ТОКАР Ілля Якович. З Дементіївки Харківського району Харківської області (1863 р. н.). ТОКАРЕВСЬКИЙ М. Д. З 1912 року зазнавав переслідувань. ФЕДОРЕНКО Василь Петрович. З-під Харкова. У 1920-х роках грав на ярмарках Полтавщини. НІМЧЕНКО К. З Кубані. Бандура його конструкції 1923 року розглядалася на засіданні експертної комісії УКРФІЛу і дістала високої оцінки.
ОСАДЬКО Василь Якович (1865 р. н.). Грав у Харківській капелі, згодом створив власний ансамбль, з яким мандрував по Україні. ПАВЛИНСЬКИЙ Антон (1870 р. н.). Визначний київський майстер бандур. Пропав безвісти. ПАНЧЕНКО Федір Петрович. Один з засновників Першої капели бандуристів (1918 р.) у Києві. За свідченнями кобзарів, закатований у 1930-ті роки. ПАПЛИНСЬКИЙ Антон Карлович.
Даже если вы тысячу раз признаете нас виновными, вечный суд истории оправдает нас и со смехом выбросит вердикт вашего суда.
Какой бред Никаких свидетельств о проведении съезда НЕТ. А скрыть это не так просто - если собирали кобзарей по всей Украине - это десятки, если не сотни документов. Довести информацию до каждого района, отчитаться о выполнении. Там такой документальный след остается - трактором паши и ещё останется.
И вообще, зачем что-то искать, доказывать. Надо было как евреи с холокостом: не искать документы, а пригласить "бывшего заключенного Каца", который быстро выложил как начальник лагеря организовывал футбольные матчи на минном поле, заплывы в серной кислоте, дискотеки под пулеметом, стрелял в подбрасываемых младенцев и лично сжег с печке миллион евреев. Со слов Каца записано верно, нацизм осужден.
Вот и тут бы пригласили бы выжившего мальчика-поводыря (ушедшего потом в УПА, потом в дессиденты, потом в руховцы, нынче деда-инвалида-героя) и он бы выложил всю правду как слепеньких бандуристов пригласили на съезд, как они ехали поездами, им подавали чай с баранками, как везли от вокзала к якобы новому дворцу съездов бандуристов, по пути рассказывая как росквитла украинська Украина (а они ж ничего не видят, а энкаведисты им лапшу на уши вешали), как их с оркестром под руки провожали по степеням в зал дворца съездов, они входили и... падали носом в лужу, потому что за бутафорным входом был ярок, в котором ползали на карачках слепенькие участник съездов, чьи стоны и вопли заглушал оркестр НКВД наяривавший "ой, на гори, козаки йдуть!", как затем оркестр начал играть "Калинку-малинку" и застрочили пулеметы, а стоявшие наверху ярка энкаведисты стали плясать вприсядку.... Со слов мальчика-дедушки-поводыря записано верно, сталинизм осужден...
И я надеюсь - мы победим. Больше: я уверен - мы победим. Потому что разум должен победить.
Скат (06.09.2013, 07:36) писал:Какой бред Никаких свидетельств о проведении съезда НЕТ. Со слов мальчика-дедушки-поводыря записано верно, сталинизм осужден...
Цитата:Открыто о съезде заговорили лишь спустя четыре десятилетия. В 1979 году в Лондоне публикуются воспоминания композитора Дмитрия Шостаковича: "В середине 30-х годов первый Всеукраинский конгресс лирников и бандуристов был объявлен открытым, и все народные певцы были вынуждены собраться вместе и дискутировать о своем будущем. "Жить стало лучше, жить стало веселее", -- говорил Сталин. И слепцы ему поверили. Они приехали со всей Украины, из великого множества маленьких забытых сел. Присутствующих на конгрессе было несколько сотен. Это был живой музей, живая история Украины -- все ее песни, ее музыка и поэзия. И вот, практически всех их расстреляли...".
Свідчення про репресії бандуристів за спогадами очевидців наведені у книзі К. Черемського «Повернення традиції» Х., Центр Леся Курбаса, 1999. Нирко О. — Його посадили за бандуру ж. «Бандура», 1998
з.і. Я не кажу що 6 мільйонві бандуристів було старчено, тому не треба єхидствувати і кривлятися. У вікіпедії є лист із близько 200х кобзарів, кожен із яких, якщо не розстріляний, то пропав безвісти або загубився у таборах. Наведу декілька прикладів:
Андрійчик Григорій Ісайович - Репресований 1937 року «за участь у контрреволюційній організації». Проходив по справі № 839338 ІІІ відділу КОУ НКВС (справа Дорошко Ф. В. — Копана Г. Я.). Андрусенко Михайло - Репресований 1937 року «за участь у контрреволюційній організації». Проходив по справі Никифора Чумака. Балацький Дмитро Євменович - Арештований 1 вересня 1938 року за "активне проведення антирадянської агітації, розповсюдження провокаційних чуток, участь у контреволюційній організації". Особливою нарадою НКВС від 21.10.1938 року по справі 1615086 за статтями 54-10, 54-11 КК УРСР засуджено. Олександр Іванович Бородай - Заарештований 1919 року та розстріланий більшовиками. Семен Федорович Бриж - В 1943 р. після арешту органами НКВД керівника капели С. Жарка, Б. застрелився у плавнях коло ст. Канівської. Варрава Микита Савич - У 1930-х рр. засуджений органами НКВД на 10 р. Соловецьких концтаборів. На допитах піддавався тортурам («відбили легені»). В концтаборі занедужав на сухоти. Попри хворобу, втік із Соловків. Помер від сухот у рідній станиці. Помер у ст. Староменській. Микола Онуфрійович Вереса - Арештований 11 грудня 1937 р. за звинуваченням у причетності до «контрреволюційної» повстанської організації. Рішенням трійки УНКВД в Краснодарському краї 23 грудня 1937 р. засуджений до старти. Розстріляний у м. Краснодарі. Реабілітований 30 березня 1957 р.
І так далі.
І не розумію чого так брикатися? Це ж СРСР, це не саме грізне на що він здатний був. Розстріляне відродження теж маячня?
Як говориться "людей вбивали, зато хлєб бил копейкі і в космас леталі 11!!"
Даже если вы тысячу раз признаете нас виновными, вечный суд истории оправдает нас и со смехом выбросит вердикт вашего суда.
Капец. Маразм крепчает. Уже добрались до бандуристов А скрипачей тоже гоняли? А баянистов? Или тока бандуристов? А гитаристы что в это время делали? Давайте продолжать, думаю их душили струнами от бандуры. Или не, не так, их душили, потом тела со струнами на шеях обкладывали бандурами и сжигали. А другие лабухи видя это беспредел, пугались и начинали петь оды Ленину. Так появился Кобзон
І не розумію чого так брикатися? Це ж СРСР, це не саме грізне на що він здатний був. Розстріляне відродження теж маячня?
И где здесь РАССТРЕЛЯНЫЙ СЪЕЗД? Все арестованы в разное время и по разным делам. Никакой целенаправленной кампании именно против бандуристов не было, тем более небыло бредового массового расстрела съезда кобзарей.
Бродячих кобзарей часто арестовывали за бродяжничество (была такая статья в советском УК), да за национализм и антисоветскую деятельность тоже немало попало в жернова. Но такая была судьба деятелей искусств в ту эпоху. Тем более в значительной части враждебной советской власти.
И я надеюсь - мы победим. Больше: я уверен - мы победим. Потому что разум должен победить.
гражданин
гражданин
гражданин
Больше: я уверен - мы победим. Потому что разум должен победить.
Е. Замятин "Мы"
гражданин
гражданин
Больше: я уверен - мы победим. Потому что разум должен победить.
Е. Замятин "Мы"