21 січня 2020 року три національних товаровиробники — ПАТ «Укртатнафта», ПАТ «Укрнафта» та АТ «Укргазвидобування» — подали спільну скаргу щодо впровадження компенсаційних заходів стосовно субсидованого російського імпорту дизельного палива і скрапленого газу. Також ПАТ «Укртатнафта» виступила з ініціативою скасувати пільги на скраплений газ, який переважно імпортується з РФ.
Захисники російського імпорту підняли інформаційний ґвалт та намагаються відволікти суспільство від фактів, а саме:- Національні товаровиробники наполягають на захисті ТІЛЬКИ від РОСІЙСЬКОГО ТОВАРУ. Це не стосується імпорту з Білорусі, Литви, Польщі, танкерних поставок, які здійснюють всі учасники ринку.
- Ринок конкурентний і ціни будуть стабільні. Якщо постачальники російського пального піднімуть ціни на суму мита, вони будуть неконкурентними по відношенню до інших. Мито вводиться не для підняття цін, а для направлення в український бюджет тих пільг, надприбутків і субсидій, які отримують російські виробники від РФ для завоювання ринку України неконкурентним шляхом.
- Факт нелегітимного субсидування виробників в РФ був доказаний. Департамент захисту національного товаровиробника Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України у своєму звіті дійшов цього висновку.
Тому Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі, згідно із ЗАКОНОМ УКРАЇНИ «Про захист національного товаровиробника від субсидованого імпорту», зобов’язана розпочати розслідування і вивчити факти.
Але цинізм захисників РОСІЙСЬКИХ НАФТОПРОДУКТІВ на ринку України дійшов до того, що в тому ж звіті Департаменту захисту національного товаровиробника було зазначено, що ПАТ «Укртатнафта» не відповідає критеріям національного товаровиробника, тому скаржитись на засилля російського імпорту не має права.
Як можна побачити в ЗМІ, єдиними «експертами-захисниками росіян» виступають брати Куюни. Саме їх висловлювання транслюють прокремлівські телеканали. І, як виявилося, не даремно. За наявною інформацією, основним спонсором що офіційно щомісячно фінансує Консалтингову групу А95 Куюнів, є загальновідома мережа АЗС, яка раніше належала російській ТНК, і котру зараз пов’язують з кумом російського президента. Саме ця мережа наразі реалізує в Україні виключно російське дизельне паливо.
Російські нафтові компанії скуповували українські НПЗ і зупиняли їх. Лисичанськ, Одеса, Херсон. А останній український НПЗ не має права на розгляд скарги проти РОСІЙСЬКИХ НАФТОПРОДУКТІВ?!
МИ готові підписувати контракти на постачання дизельного палива з металургами, аграріями, мережами АЗС на існуючих зараз умовах, незалежно від того чи буде мито на російські нафтопродукти , чи ні. І, таким чином, відповісти на ті звинувачення, що публікують захисники інтересів Росії на нашому ринку.
Ми вважаємо, що ситуація з розглядом нашої скарги — це дуже показова справа. Це тест на здатність Держави обрати стратегію розвитку, в котрій Україна буде захищена від війни, що продовжується не тільки на Донбасі, а й в енергетичному секторі також.
ПАТ «Укртатнафта»