11:27 Понеділок 0 1 220
11:27, Понеділок, 16 січня 2023
Бизнес 1 220 0

Нова типова форма обліку доходів та витрат для фізичних осіб-підприємців єдиного податку 3-ої групи

3 січня набрав чинності Наказ Міністерства фінансів № 405, яким затверджено типову форму обліку доходів і витрат ФОП — платниками єдиного податку 3-ої групи, які є платниками ПДВ, та Порядок її ведення.
Нагадаємо, що з 1 січня 2022 року змінилися правила ведення обліку для ФОП — платників єдиного податку 3-ої групи. Законом № 1914-IX було внесено зміни до п. 296.1 Податкового кодексу України від 02.10.2010 року № 2755-VI (зі змінами та доповненнями). За ними фізичні особи — «єдинники» ІІІ групи (платники ПДВ) мають вести облік доходів і витрат за типовою формою та в порядку, що встановлені Міністерством фінансів.

До затвердження нової форми ФОП — платники ЄП, які є платниками ПДВ, мали вести книгу обліку доходів і витрат у довільній формі шляхом помісячного відображення доходів і витрат.

Наказом від 30.11.2022 р. № 405 Міністерством фінансів затверджено типову форму, за якою здійснюється облік доходів і витрат фізичними особами-підприємцями єдиного податку 3-ої групи, які є платниками ПДВ та Порядок її ведення. Цей наказ набрав чинності 3 січня 2023 року (з дня його офіційного опублікування). Тобто, з 3 січня треба вести облік доходів і витрат у новій формі. Тому перші два дні цього року потрапляють ще в стару книгу обліку, проте у новій книзі записи треба буде вести наростаючим підсумком.

Типова форма ведеться за вибором платника податку в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через електронний кабінет.

У разі обрання платником податку ведення типової форми в паперовому вигляді записи у ній виконуються розбірливо, кульковою ручкою темного кольору. Внесення виправлень здійснюється шляхом нового запису (з відображенням від'ємного або позитивного значення), який засвідчується підписом платника податку.

У разі ведення нової типової форми протягом податкового (звітного) періоду записи в ній продовжуються наростаючим підсумком, а попередня типова форма залишається у платника податку.

У разі ведення обліку доходів і витрат в електронному вигляді платник податку зобов’язаний вести таку форму у форматі EXCEL, крім випадку ведення обліку доходів і витрат в електронній формі засобами електронного кабінету.

У разі ведення обліку доходів і витрат в електронній формі через Е-кабінет слід мати відповідний електронний цифровий підпис. Після його отримання такий платник здійснює операції з ведення обліку доходів і витрат безкоштовно.

У типовій формі, яка ведеться в електронному вигляді, у тому числі засобами електронного кабінету, допускається виправлення помилок або коригування шляхом доповнення рядка, у якому відображається від'ємне або позитивне значення.

Записи у типовій формі виконуються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід, окремо про кошти, що надійшли на поточний рахунок платника податку та/або отримані готівкою, фактично безоплатно отримані товари (роботи, послуги) та понесені витрати, зокрема, оплачені придбані товари (роботи, послуги), виплачена заробітна плата, сплачений єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування тощо. Типова форма зберігається у платника податку протягом 3 років після закінчення звітного періоду, в якому здійснено останній запис. Дані типової форми заповнюються у гривнях з копійками та використовуються платником податку для заповнення декларації.

У разі ведення обліку доходів і витрат в електронному вигляді платник податку зобов’язаний на вимогу ДПС надати засвідчену належним чином електронну копію обліку доходів і витрат або паперову копію оригіналу електронного документа обліку доходів і витрат.

Платники податку не включають до витрат і доходів суми податку на додану вартість, що входять до ціни придбаних або проданих товарів (робіт, послуг).

За інформацією ДПІ у м. Полтава ГУ ДПС у Полтавській області
 

Додати коментар

    • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
      heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
      winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
      worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
      expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
      disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
      joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
      sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
      neutral_faceno_mouthinnocent
    PIN: ----
    12:26 Вівторок 0 737 Что такое юридический адрес и почему он важен для бизнеса? Юридический адрес — это обязательный элемент при регистрации бизнеса. Он является официальным местом нахождения компании и используется для получения юридической документации, общения с государственными органами и партнёрами. В Украине все компании обязаны иметь юридический адрес, будь то ООО, ЧП или другие формы бизнеса. Юридический адрес важен не только для регистрации, но и для того, чтобы Ваш бизнес имел официальную «прописку». Однако аренда или покупка недвижимости для этих целей может быть нецелесообразной для многих компаний. В таком случае идеально подходит услуга аренды юридического адреса, которая решает все вопросы регистрации.
    Бизнес 10:12 Четвер 0 1 123 До уваги підприємців, які використовують касову техніку! Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, що наказом Міністерства фінансів України від 30 грудня 2024 року № 674, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 31 грудня 2024 року за № 2061/43406, відтерміновано запровадження оновлених вимог до форми та змісту розрахункових документів.