Жильё Жильё
10:35, Вторник, 24 июня 2025

Без ордера неможливо приватизувати житло — як його відновити

Щоб приватизувати комунальне житло, громадянину необхідно надати копію ордера на займане приміщення. Це документ, що підтверджує законні підстави для вселення та використання житлової площі. Його видають за встановленою формою, а термін дії — 30 днів із моменту отримання. Після вселення ордер передається до житлово-експлуатаційної організації, а якщо вона відсутня — до іншої відповідної установи чи підприємства. Проте саме копія цього документа є одним із обов’язкових додатків до пакета документів для оформлення права власності на житло згідно з пунктом 18 Положення про порядок передачі квартир (будинків), жилих приміщень у гуртожитках у власність громадян.

Багато хто отримував ордери ще до початку приватизаційних процесів в Україні, і можливості зробити копію тоді просто не було. Що ж робити у таких випадках?

Бланк ордера складається з двох частин: основного документа (що видається громадянину або його представнику за довіреністю) та корінця, який залишається на зберіганні у виконавчому комітеті, що його видав.

Якщо виникла потреба у копії ордера, звертатися слід саме до тієї житлово-експлуатаційної організації або установи, куди громадянин передавав документ після вселення. Якщо ж із якихось причин ордера там не залишилося, є інший варіант.

Можна подати запит до КП «Квартирне управління», щоб перевірити наявність корінця ордера в архівному фонді. У разі підтвердження збереження документа, громадянину можуть надати його копію — але лише за умови, що в житлово-експлуатаційній організації ордер відсутній. При цьому обов’язково потрібно подати письмове підтвердження такої відсутності.
0 комментариев
Кременчуг Онлайн