Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно розраховують суму платежу щороку на 1 січня та до 20 лютого поточного року подають декларацію до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки. Форма декларації передбачена статтею 46 Податкового кодексу України, з річною сумою, поділеною рівними частками на місяці.
Перше подання декларації, яке означає фактичний початок діяльності платника, потребує надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. У наступні періоди витяг подається лише у разі затвердження нової оцінки.Згідно з постановою Кабінету Міністрів України № 1147 від 03.11.2021 р., технічна документація є чинною до впровадження нової оцінки. Витяг не подається повторно до затвердження нової оцінки землі. Декларація з плати за землю затверджена наказом Міністерства фінансів України № 560 від 16.06.2015 р. із змінами.
Податкова декларація подається на вибір платника податків: особисто, поштою або в електронному вигляді. В електронній формі подання відбувається через засоби електронного зв’язку, з дотриманням законів України про електронні документи та ідентифікацію. Разом із декларацією можна подати доповнення, яке стає її невід’ємною частиною. У разі подання доповнення електронною поштою, воно також подається в електронній формі.
Якщо витяг з оцінки подається з декларацією, це зазначається у рядку 8 декларації з зазначенням кількості аркушів і даних витягу. У разі подання витягу в електронному вигляді через «Електронний кабінет», у супровідному листі вказуються номер і дата декларації, до якої додається витяг.