16:06 Понеділок 0 3 219
16:06, Понеділок, 27 лютого 2023

В ТОП-3 категорій витрат українців у 2022 році увійшли продукти, побутова техніка та пальне

Воєнний 2022-й рік суттєво вплинув на витрати українців. Змінились запити, вподобання і навіть тенденції в виборі форми розрахунків. Все менше українців обирають оплату готівкою, віддаючи перевагу цифровим карткам та безконтактній формі оплати. Проаналізуємо ключові тенденції споживчого ринку України за підсумками минулого року.

Структура витрат українців

 

Звичайно, у 2022 році українці витрачали менше, особливо в перші місяці повномасштабного вторгнення. При цьому трійка категорій витрат в порівнянні з 2021 роком суттєво не змінилась. У 2022 році українці найчастіше купляли продукти, побутову техніку та паливо. При цьому покупці й надалі звертають увагу на різноманітні способи економії, такі як промокоди, акції, розпродажі.

 

У процентному відношенні найсуттєвіші зміни за рік можна відобразити наступними пунктами:

 

  • витрати на продукти зросли на 48%;
  • витрати на паливо зросли на 56%;
  • обсяги покупок в мережах будівельних і господарських товарів зросли на 40% (до 45 млрд грн.)
  • в аптеках українці цьогоріч залишили на 37% більше коштів, ніж торік (37 млрд грн.);
  • витрати на купівлю електроніки та побутової техніки зросли на 16% (до 35 млрд грн.);
  • на інші промислові товари витрачено на 5% більше, ніж торік (112 млрд грн.).

 

Не змінились хіба що витрати на кафе та ресторани — 33 млрд грн. Цікаво, що змінились вподобання в розрізі торгових марок. Якщо раніше наші співвітчизники звертали увагу на бренд, обирали імпортні продукти, то зараз все частіше вони віддають перевагу українським торговим маркам та брендам. Останні, до речі, все активніше впроваджують такі маркетингові інструменти, як промокоди, розпродажі, Чорна п’ятниця тощо.

 

Вибір на користь безготівкових розрахунків

 

За даними аналітиків ПриватБанку, у 2022 році суттєво збільшилась кількість безготівкових розрахунків. Зокрема, через мережу торгових терміналів банку було сплачено покупок на суму 550 млрд грн. Показник на 11% більший, ніж за підсумками 2021 року (467 млрд грн.). Зросли обсяги оплати картками продуктів — на 20% (із 221 до 265 млрд грн.), на АЗС українці безготівково оплатили покупок на 23 млрд грн.

 

Відмічається, що третина українських споживачів тепер планують покупки заздалегідь і лише кожен сьомий приймає рішення про покупку товару безпосередньо в точці продажу. Також частіше купують дешевші аналоги замість звичних товарів. Ну і, звичайно, під час війни більшість свідомо почали купувати продукцію українських виробників.

 

Додати коментар

    • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
      heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
      winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
      worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
      expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
      disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
      joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
      sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
      neutral_faceno_mouthinnocent
    PIN: ----