Кременчуг Онлайн » Новости Кременчуга » Потребитель » Табачные изделия, кальяны » Нові правила формування роздрібних цін на тютюнові вироби згідно з оновленим законодавством

Нові правила формування роздрібних цін на тютюнові вироби згідно з оновленим законодавством

ГУ ДПС у Полтавській області повідомляє, що відповідно до Закону України від 4 грудня 2024 року № 4115-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо перегляду ставок акцизного податку на тютюнові вироби», який набув чинності 25 березня 2025 року (далі — Закон № 4115), впроваджено нові вимоги до регулювання розміру роздрібної ціни продажу тютюнових виробів. Відтепер роздрібна ціна під час продажу не може бути нижчою за мінімальне акцизне податкове зобов’язання або менше ставки акцизного податку, помноженої на коефіцієнт 1,45. Також визначено, що максимальна роздрібна ціна на підакцизну продукцію, задекларована виробником або імпортером у Декларації про максимальні роздрібні ціни (МРЦ), не має бути меншою за роздрібну ціну, розраховану за зазначеним вище принципом.

Крім того, Закон № 4115 уточнив підстави для відмови контролюючими органами у прийнятті Декларації про МРЦ. Відмова можлива, якщо вказана в ній максимальна роздрібна ціна є нижчою за встановлену норму, зазначену у підпункті 14.1.106 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України № 2755-VI від 2 грудня 2010 року.

У зв’язку з тим, що частка суми податкових зобов’язань з акцизного податку в середньозваженій роздрібній ціні сигарет за 2024 рік склала 55,8% (тобто менше 60%), з 1 квітня до 31 грудня 2025 року виробники та імпортери сигарет повинні застосовувати коефіцієнт 1,1 до мінімального акцизного податкового зобов’язання.

Таким чином, при визначенні максимальних роздрібних цін у Декларації про МРЦ та встановленні роздрібної ціни під час продажу в роздріб, ціни не повинні бути меншими за розмір мінімального акцизного зобов’язання на дату виробництва:

  • для сигарет без фільтру (код УКТ ЗЕД 2402 20 90 10) та з фільтром (код 2402 20 90 20) — мінімального акцизного податкового зобов’язання, помноженого на 1,1 (у період з 01.04.2025 р. до 31.12.2025 р.), а потім — на 1,45;
  • для сигарил (код 2402 10 00 90) — мінімального зобов’язання, помноженого на 1,45;
  • для інших тютюнових виробів — специфічної ставки акцизного податку, помноженої на 1,45.

Щоб дотриматись вимог щодо відповідності цін законодавству, виробникам та імпортерам необхідно коригувати задекларовані максимальні роздрібні ціни шляхом подання оновлених Декларацій про МРЦ.

Ці правила є обов’язковими для всіх виробників та імпортерів тютюнових виробів при поданні Декларацій про МРЦ, починаючи з 25 березня 2025 року, а також для усіх суб'єктів господарювання, що здійснюють роздрібну торгівлю тютюновою продукцією, починаючи з дати набрання чинності Законом № 4115.

Окремо слід зазначити, що відповідно до пункту 26 частини другої статті 73 Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі — Закон № 3817), передбачені штрафи для суб’єктів господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю тютюновими виробами за цінами, що перевищують максимальні роздрібні ціни, зазначені на пачках, коробках або сувенірній упаковці, з урахуванням суми акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами.

Також відповідно до пункту 47 частини другої статті 73 Закону № 3817, з 1 липня 2025 року вводяться штрафи за продаж тютюнових виробів за цінами нижчими за розрахований рівень роздрібної ціни, який не може бути меншим за мінімальне акцизне зобов’язання (на сигарети/сигарили), помножене на коефіцієнт 1,45 (у період 01.04.2025–31.12.2025 — також на 1,1). Для інших тютюнових виробів мінімальний рівень визначається як специфічна ставка податку, помножена на 1,45.

При цьому розрахунок мінімальної роздрібної ціни не передбачає окремого додавання суми акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами.

Что Вы думаете об этом? Напишите первым!

, чтобы получить доступ ко всем функциям сайта!
Главная
Каналы
Видео
Эфир
+
wikimedus.com
wikimedus.com

Подтверждаю! Качественный живой сайт. Пробуйте

«Доска Объява» в Украине: бесплатные объявления в интернете
Дякую шо не Пиндос

Опять понтовый розводняк,на подсчет,скоко ще нужно могилизильнуть пацанчиков,Чи монделок осеменяця отправить в ХейРопу?!)))

Более тысячи жителей Полтавской области изъявили желание получать базовую социальную помощь
Yago

Как можно подать документы
Оформить помощь можно двумя способами:

  • онлайн через портал «Дия»;
  • лично в любом сервисном центре Пенсионного фонда Украины независимо от места проживания.
Более тысячи жителей Полтавской области изъявили желание получать базовую социальную помощь
Юлія
Юлія

Я переселенка з двома детьми.Могу разроховати на фінансовою допомогу 

Более тысячи жителей Полтавской области изъявили желание получать базовую социальную помощь
Тетяна
Тетяна

Я переселенец могу ли я рассчитывать на помощь 

Более тысячи жителей Полтавской области изъявили желание получать базовую социальную помощь
Олексій
Олексій

Дякую за статтю — повністю погоджуюся з автором: системність і жива підтримка учня дають кращий результат, ніж “просто більше завдань”. Хочу додати, що якісна математична підготовка — це фундамент для всього навчання, а для НМТ вона взагалі критична. Математика тренує логіку, вміння структурувати думки, перевіряти себе цифрами й не губитися під таймером.

Що реально працює для НМТ з мого досвіду:

коротка діагностика прогалин → чіткий план на 4–6 тижнів;
щоденні малі підходи (15–25 хв): формули, відсотки, рівняння, геометрія;
тренування під таймер і аналіз помилок після кожного блоку;
чергування типів задач (проценти/статистика/геометрія), щоб не “залипати” на одному.
Якщо шукаєте зручний формат із наставником, можу порадити MathOnline — індивідуально або міні-групи, гнучкий графік і програма під цілі НМТ: mathonline.com.ua
Не реклама — просто те, що справді допомагає тримати системність і прогрес.

Особенности организации нового 2025/2026 учебного года