Кременчуг Онлайн » Новости Кременчуга » Экономика » Для визначення оціночної вартості об’єкта нерухомого майна треба звернутися до суб’єкта оціночної діяльності

Для визначення оціночної вартості об’єкта нерухомого майна треба звернутися до суб’єкта оціночної діяльності

Для визначення оціночної вартості об’єкта нерухомого майна, що знаходиться на території Україні, який не прийнятий в експлуатацію або право власності на який не зареєстровано в установленому законом порядку, але майнові права на такий об’єкт належать декларанту на праві власності, декларант може звернутися до суб’єкта оціночної діяльності, інформація про якого міститься у Державному реєстрі суб’єктів оціночної діяльності. Відповідно до п. 1 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі — ПКУ) одноразове (спеціальне) добровільне декларування — це особливий порядок добровільного декларування фізичною особою, визначеною п. 3 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення ПКУ, належних їй активів, розміщених на території України та/або за її межами, якщо такі активи фізичної особи були одержані (набуті) такою фізичною особою за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства з питань оподаткування та/або міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, та/або які не були задекларовані в порушення податкового та валютного законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом будь-якого з податкових періодів, що мали місце до 1 січня 2021 року.

Відповідно до пп. «б» п. 4 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ об’єктами одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі — об’єкти декларування) можуть бути визначені підпунктами 14.1.280 і 14.1.281 п. 14.1 ст. 14 ПКУ активи фізичної особи, що належать декларанту на праві власності (в тому числі на праві спільної часткової або на праві спільної сумісної власності) і знаходяться (зареєстровані, перебувають в обігу, є на обліку тощо) на території України та/або за її межами станом на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації (далі — Декларація), у тому числі нерухоме майно (земельні ділянки, об’єкти житлової і нежитлової нерухомості).

Для цілей цього підрозділу до нерухомого майна належать також об’єкти незавершеного будівництва, які:

  • не прийняті в експлуатацію або право власності на які не зареєстроване в установленому законом порядку, але майнові права на такі об’єкти належать декларанту на праві власності;
  • не прийняті в експлуатацію та розташовані на земельних ділянках, що належать декларанту на праві приватної власності, включаючи спільну власність, або на праві довгострокової оренди або на праві суперфіцію.

Згідно з п. 7.2 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ для об’єктів декларування, визначених підпунктами «б» — «е» п. 4 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, база для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування визначається, зокрема, але не виключно, як:

  • витрати декларанта на придбання (набуття) об’єкта декларування;
  • вартість, що визначається на підставі оцінки майна та майнових прав, фінансових інструментів, інших активів. Оцінка щодо об’єкта декларування проводиться відповідно до законодавства країни, де знаходиться такий актив. Вартість активів, визначена в іноземній валюті, відображається в Декларації у гривні за офіційним курсом національної валюти, встановленим Національним банком України станом на дату подання Декларації.

Декларант може додати до Декларації відповідні документи або належним чином засвідчені їх копії, що підтверджують вартість об’єктів декларування, які знаходяться (зареєстровані) на території України.

Водночас, правові засади здійснення оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності в Україні, її державного та громадського регулювання, забезпечення створення системи незалежної оцінки майна з метою захисту законних інтересів держави та інших суб’єктів правовідносин у питаннях оцінки майна, майнових прав та використання її результатів, визначає Закон України від 12 липня 2001 року № 2658-III «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» із змінами та доповненнями (далі — Закон № 2658), відповідно до ст. 5 якого суб’єктами оціночної діяльності є:

  • суб’єкти господарювання — зареєстровані в установленому законодавством порядку фізичні особи — суб’єкти підприємницької діяльності, а також юридичні особи незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності, які здійснюють господарську діяльність, у складі яких працює хоча б один оцінювач, та які отримали сертифікат суб’єкта оціночної діяльності відповідно до Закону № 2658;
  • органи державної влади та органи місцевого самоврядування, які отримали повноваження на здійснення оціночної діяльності в процесі виконання функцій з управління та розпорядження державним майном та (або) майном, що є у комунальній власності, та у складі яких працюють оцінювачі.

Фонд державного майна України веде Державний реєстр оцінювачів, які отримали кваліфікаційне свідоцтво та Державний реєстр суб’єктів оціночної діяльності, які отримали сертифікати (ст. 17 та ст. 22 Закону № 2658).

Враховуючи викладене, з метою заповнення графи 9 «Витрати на придбання (набуття)/оціночна вартість» розд. V Декларації, для визначення оціночної вартості об’єкта нерухомого майна, який не прийнятий в експлуатацію або право власності на який не зареєстровано в установленому законом порядку, але майнові права на такий об’єкт належать декларанту на праві власності, декларант може звернутися до суб’єкта оціночної діяльності, інформація про якого міститься у Державному реєстрі суб’єктів оціночної діяльності.

Крім того, слід зазначити, що декларант має право у графі 9 зазначеного розділу Декларації визначити базу для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування на підставі витрат, понесених на придбання/набуття об’єкта нерухомого майна, які можуть підтверджуватися відповідними документами (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція тощо).

За інформацією Козельщинської ДПІ ГУ ДПС у Полтавській області

Что Вы думаете об этом? Напишите первым!

, чтобы получить доступ ко всем функциям сайта!
Главная
Каналы
Видео
Эфир
+
Yago

Как можно подать документы
Оформить помощь можно двумя способами:

  • онлайн через портал «Дия»;
  • лично в любом сервисном центре Пенсионного фонда Украины независимо от места проживания.
Более тысячи жителей Полтавской области изъявили желание получать базовую социальную помощь
Юлія
Юлія

Я переселенка з двома детьми.Могу разроховати на фінансовою допомогу 

Более тысячи жителей Полтавской области изъявили желание получать базовую социальную помощь
Тетяна
Тетяна

Я переселенец могу ли я рассчитывать на помощь 

Более тысячи жителей Полтавской области изъявили желание получать базовую социальную помощь
Олексій
Олексій

Дякую за статтю — повністю погоджуюся з автором: системність і жива підтримка учня дають кращий результат, ніж “просто більше завдань”. Хочу додати, що якісна математична підготовка — це фундамент для всього навчання, а для НМТ вона взагалі критична. Математика тренує логіку, вміння структурувати думки, перевіряти себе цифрами й не губитися під таймером.

Що реально працює для НМТ з мого досвіду:

коротка діагностика прогалин → чіткий план на 4–6 тижнів;
щоденні малі підходи (15–25 хв): формули, відсотки, рівняння, геометрія;
тренування під таймер і аналіз помилок після кожного блоку;
чергування типів задач (проценти/статистика/геометрія), щоб не “залипати” на одному.
Якщо шукаєте зручний формат із наставником, можу порадити MathOnline — індивідуально або міні-групи, гнучкий графік і програма під цілі НМТ: mathonline.com.ua
Не реклама — просто те, що справді допомагає тримати системність і прогрес.

Особенности организации нового 2025/2026 учебного года
Newsmaker

Если раньше графики отключений публиковались заблаговременно, то сейчас:

На виконання Постанови НКРЕКП № 349 від 26.03.2022 року «Щодо захисту інформації, яка в умовах воєнного стану може бути віднесена до інформації з обмеженим доступом, у тому числі щодо об’єктів критичної інфраструктури» частково обмежений доступ до інформації про планові та аварійні перерви в електропостачанні.

По крайней мере можете узнать, что отключение плановое/аварийное и, немаловажно, когда закончится.

График отключений электроэнергии в Кременчуге на 10 сентября
Yago

Николай, все благодарности ПОЭ, как они публикуют, так и получаете 🤪

График отключений электроэнергии в Кременчуге на 10 сентября
NikNikols

Ну шпасибо, что сообщили что сегодня в 5 утра у нас УЖЕ отключили свет...
Главное как вовремя...

График отключений электроэнергии в Кременчуге на 10 сентября
Гость Владимир
Гость Владимир

 Зупинили за поручения правила войскового облику

Бесплатная правовая помощь для жителей Кременчуга и района