Нагадуємо, що фізичні особи, які володіють кількома об’єктами житлової або нежитлової нерухомості в різних населених пунктах, можуть звернутися до податкового органу за місцем своєї реєстрації для проведення звірки податкових даних.
Крім того, власники нерухомості мають змогу самостійно переглянути податкові повідомлення-рішення щодо нарахованих зобов’язань із податку на нерухоме майно. Це можна зробити через приватну частину Електронного кабінету на вебпорталі ДПС. Доступ до інформації можливий із використанням кваліфікованого електронного підпису у розділі «ЕК для громадян» → «Загальна інформація про платника» → вкладка «Повідомлення про обов’язок сплатити суму грошового зобов’язання (ППР)».Згідно з пп. 266.7.3 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України (№ 2755-VI від 02.12.2010 р.), платники податку на нерухоме майно можуть подати письмову заяву до податкового органу для звірки даних щодо:
- об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, включно з частками, що перебувають у власності;
- загальної площі нерухомості, що належить платнику податку;
- права на пільгу із сплати податку;
- встановленої податкової ставки;
- суми нарахованого податку.
Якщо під час звірки виявляються розбіжності між інформацією податкової та даними, підтвердженими документами платника (наприклад, правовстановлюючими документами на нерухомість), контролюючий орган здійснює перерахунок податку та надсилає нове податкове повідомлення-рішення. Попередній документ у такому разі анулюється.
Відповідно до абзацу другого пп. 266.7.4 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, якщо платник податку подає правовстановлюючі документи на нерухомість, якої немає в базі даних податкової служби, сплата податку здійснюється на підставі поданих документів до моменту отримання податковим органом офіційної інформації від державного реєстру прав власності.




