11:51 Понеділок 0 1 149
11:51, Понеділок, 3 жовтня 2022

Права споживачів у разі придбання товару неналежної якості

Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості регламентовано ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 р. № 1023-ХІІ (далі — Закон).
Частиною першою ст. 8 Закону встановлено, що у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

  1. Пропорційного зменшення ціни.
  2. Безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк.
  3. Відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

  • розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
  • вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

Відповідно до вимог ч. 12 ст. 1 Закону:

  • істотний недолік — недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:

    • він взагалі не може бути усунутий;
    • його усунення потребує понад 14 календарних днів;
    • він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

Продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача) зобов’язані прийняти товар неналежної якості в споживача, видати йому документ, що підтверджує одержання товару, і задовольнити його вимогу на підставі письмової заяви, яка подається споживачем у двох примірниках. Один примірник цієї заяви повертається споживачу з відміткою продавця, виробника (підприємства, що задовольняє вимоги споживача), дати прийняття заяви, прізвища, ініціалів та посади працівника, який прийняв заяву, другий — залишається у продавця, виробника (підприємства, що задовольняє вимоги споживача).

З огляду на вищезазначене, споживач подає письмову заяву на ім’я суб’єкта господарювання, в якій викладає суть питання.

Суб’єкт господарювання повинен зареєструвати заяву споживача. Якщо суб’єкт господарювання відмовляє споживачу у реєстрації його заяви, споживач направляє звернення поштою з повідомлення про вручення.

Положеннями Закону, передбачено, що вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, — технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

При зверненні до територіального органу Держпродспоживслужби подаються наступні документи:

  • звернення;
  • копія звернення до суб’єкта господарювання;
  • копія документу, який засвідчує факт придбання продукції;
  • копія технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу;
  • інші документи, які стосуються розгляду звернення.

Сподіваємося, що поради стануть Вам у нагоді та збережуть Ваші нерви. Маєте запитання — телефонуйте до Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області: (0532)54-57-59.

За інформацією ГУ Держпродспоживслужби у Полтавській області
 

Додати коментар

    • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
      heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
      winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
      worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
      expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
      disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
      joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
      sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
      neutral_faceno_mouthinnocent
    PIN: ----
    Потребитель 10:06 П’ятниця 0 622 В Україні відновили контроль за нехарчовою продукцією з початку 2025 року З 1 січня 2025 року в Україні відновлено контроль за нехарчовою продукцією, що охоплює планові перевірки органами ринкового нагляду та державний контроль митними органами. Ці заходи, які раніше були тимчасово призупинені через воєнний стан, покликані забезпечити якість і безпечність товарів для споживачів.