Цей рік мав стати відправною точкою, коли епідемія закінчилася, а шинний бізнес відновився та почав розвиватися. Експерти інтернет-магазину Autoshini.Com наголошують, що ціни на шини дійсно зростають, проте укріїнський ринок відчує зміни навесні 2024 року.
Перше, що зроблять у 2024 році — підвищать ціни на гуму
Першим кроком, який зроблять імпортери, вступаючи в 2024 рік, буде підвищення цін. Як і у минулому році, зростання цін відбуватиметься хвильово, з кінця року до початку наступного. Ілюстрацією цього є Maxxis, яка кілька разів оголошувала про збільшення цін:
- 13 вересня на 2–3% з 1 жовтня 2023 року;
- 7 листопада на 2–3% із 1 грудня;
- 17 листопада на 2–3% починаючи з 1 січня 2024 року.
За три місяці вартість виробництва продукції Maxxis подорощала на 6-9%.
Згідно з неповними статистичними даними, протягом 2023 року на китайському ринку було розіслано понад сотню повідомлень про зростання цін на автомобільні шини, включаючи легкові, легковантажні та вантажні моделі, представлені різними брендами.
- Triangle
- Sailun
- Continental
- Pirelli
- Giti
- Linglong
- Michelin
- Dunlop
- Kumho
- Yokohama
- BFGoodrich та багато інших.
Пік повідомлень припав на серпень-вересень.
Ціни на гуму продовжують змінюватись, торкнувшись всіх брендів, а також малих і середніх шинних компаній. Шинні корпорації продовжують заявляти про підвищення через зростання вартості сировини та виробничих витрат.
Сировина, складний бізнес, суворі норми захисту навколишнього середовища
11 грудня 2023 року базова ціна каучуку склала 1 900 доларів США за тонну. З урахуванням подальшого зростання витрат, підвищення цін стає не лише засобом, але й стратегічною метою, оскільки виробники колес дійшли до висновку, що без збільшення вартості продукції їм буде важко вижити.
В останні роки зусилля у сфері енергозбереження та зменшення викидів продовжують посилюватися. Багато заводів, які не відповідали стандартам, зайнялися питанням модернізації. З січня по травень 2023 року китайські виробники гуми отримали штрафи на суму майже 170 тисяч доларів США.
Ураховуючи нестабільні прибуткові показники за останні два роки та відносну реакцію ринку на продажі, навіть мінімальні штрафи впливають на фінансові показники компаній середнього розміру. Одночасно після таких штрафів виробники шин повинні продовжити свій шлях до відповідності екологічним стандартам та зіткнутися з повторними перевірками від відповідних органів щодо вирішення кореневих проблем.
За підсумками року на шинному ринку спостерігається сплеск закупівель
Раніше заводи були дуже обережними з політикою ціноутворення,
Раніше заводи були дуже обережними з політикою ціноутворення, але наразі зростання закупівельних витрат часто супроводжує значне зниження прибутковості. Багато дилерів, які здійснювали закупівлі на весняний сезон у листопаді, стикаються з логістичними викликами, які займають приблизно два місяці. Саме у листопаді спостерігалися найвищі ціни на сировину.
Крупні українські імпортери з багатьма брендами часто розділяють свої уподобання. Важливо відзначити, що дилери часто класифікують товари за категоріями: преміум, середній, бюджетний та максимально доступний за ціною бренд. Це дозволяє охопити всі сегменти ринку, уникнувши перетину брендів в одній ціновій категорії. Існує ймовірність того, що навесні, з урахуванням інфляції в країні, раніше бюджетні моделі можуть коштувати на рівні преміальних продуктів 2023 року.