Набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 09.06.2023 р. № 305 (зареєстрований у Міністерстві юстиції 26 червня 2023 р. за № 1058/40114) «Про затвердження змін до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків» (далі — Наказ № 305).
Змінами, під час надання адміністративних послуг, пов’язаних із проведенням реєстрації, внесенням змін, отриманням картки платника податків або відомостей із Державного реєстру, надана можливість застосування:- для громадян України: е-паспорту і е-паспорту для виїзду за кордон замість та без додаткового пред’явлення паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон. У разі пред’явлення громадянами України е-паспорта і е-паспорта для виїзду за кордон, контролюючі органи забезпечують перевірку таких документів у порядку, визначеному законодавством;
- для іноземців та осіб без громадянства: відображення в електронній формі інформації, що міститься в посвідці на постійне проживання (е-посвідка на постійне проживання)/посвідці на тимчасове проживання (е-посвідка на тимчасове проживання), контролюючі органи проводять такі процедури з урахуванням Порядку застосування відображення в електронній формі інформації, що міститься у посвідці на постійне проживання та у посвідці на тимчасове проживання, під час реалізації експериментального проекту щодо застосування зазначених відображень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 листопада 2021 року № 1239.
Наказом № 305 визначено, що при проведенні реєстрації, внесенні змін, отриманні картки платника податків або відомостей з Державного реєстру, для підтвердження інформації про задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування) особа подає один з таких документів:
- витяг з реєстру територіальної громади;
- паспорт, виготовлений у формі книжечки;
- тимчасове посвідчення громадянина України.
Для внутрішньо переміщених осіб, відповідно до Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 року № 509, передбачено, що внутрішньо переміщена особа, при зверненні до контролюючих органів, пред’являє довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи або електронну довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
Звертаємо увагу, що для громадян України при проведенні реєстрації, внесенні змін, отриманні картки платника податків або отриманні відомостей з Державного реєстру, застосовується принцип екстериторіальності. Тобто, громадяни України звертаються до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу.
Іноземці та особи без громадянства подають документи до територіальних органів ДПС в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі або до ДПС, а іноземці та особи без громадянства, які мають посвідку на постійне проживання або посвідку на тимчасове проживання в Україні, можуть реєструватись, як платники податків у державних податкових інспекціях у районах, містах, районах у містах, що відповідають місцю проживання в Україні, зазначеному в посвідці.
За інформацією ГУ ДПС у Полтавській області