Державна реєстрація права власності на земельну ділянку проводиться на підставі правовстановлюючого документу — державного акту на право приватної власності на землю. У державних актах, виданих до 2004 року, кадастровий номер часто не зазначався.
Як діяти в такій ситуації?
Згідно п. 2 розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про Державний земельний кадастр» встановлено, що земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, вважаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номера. Якщо відомості про зазначені земельні ділянки не внесені до Державного реєстру земель, державна реєстрація права власності на такі земельні ділянки здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за заявою їх власників (користувачів земельної ділянки державної чи комунальної власності).
Тобто спочатку необхідно отримати кадастровий номер земельної ділянки та реєстрацію сформованої ділянки у Державному земельному кадастрі (оформленням кадастрового номера займаються сертифіковані землевпорядники), в результаті якого власник отримає Витяг з Державного земельного кадастру.
Із отриманим витягом з ДЗК та державним актом на землю власник звертається до державного реєстратора/нотаріуса, за реєстрацією своїх прав в Державному реєстрі речових прав реєстрацію.
Отже, після реєстрації в Державному реєстрі є можливість проводити інші юридичні дії із відповідним майном, а саме: продавати, здавати в оренду, передавати в іпотеку, дарувати чи обмінювати землю, отримувати спадщину.
За більш детальними консультаціями звертайтесь до Департаменту державної реєстрації за адресою: вул. І. Сердюка, 27, м. Кременчук.
Графік прийому громадян: 08:00–17:00 (понеділок-середа), 08:00–16:00 (п’ятниця), обідня перерва 12:00–13:00.
За інформацією Департаменту державної реєстрації виконкому Кременчуцької міської ради