Непоодинокими випадками є звернення громадян до Департаменту з отриманими повідомленнями про нарахування податків на майно, власниками яких вони вже не являються. Чому так іноді трапляється, пояснюємо далі…
В сфері реєстрації права власності існує дві електронні бази даних:- Реєстр прав власності на нерухоме майно (де реєстрація проводилась реєстраторами БТІ у період з 2003 по 31.12.2012 р.);
- Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (діючий станом на сьогодні).
У 2013 році вищезгаданий Реєстр прав власності на нерухоме майно став невідʼємною архівною складовою частиною актуального Державного реєстру прав.
На сьогодні існує дві електронні системи, в яких зберігаються відомості про права власності та інформація зі старого реєстру переноситься до нового за принципом «наповнення за зверненнями». І для того, щоб ніхто не заплутався, при перенесенні відомостей зі старого реєстру до нового, в старому проставляється відмітка про «погашення» права власності.
Відповідні відмітки почали проставляти в реєстрі з 22 червня 2018 року. До цього, законодавство не передбачало погашення таких записів.
Варто зауважити! Така реєстраційна дія може бути здійснена або під час наступної реєстраційної дії з майном, або за заявою особи (теперішній або колишній власник) про виправлення технічної помилки, поданої державному реєстратору.
Зацікавлена особа може подати заяву про виправлення технічної помилки з метою проставлення відмітки про погашення запису про право власності в старому реєстрі будь-якому державному реєстратору або нотаріусу.
За проведення даної процедури справляється адміністративний збір у розмірі 0,04 прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що в 2023 році складає 110 гривень.
Строк розгляду заяви становить один робочий день.